Zavedli jste přístupná opatření, upravili webovou stránku, máte tlumočení akce, ale neslyšící k vám nechodí?

O přístupných opatřeních a zavedených službách je potřeba informovat. Směrem k široké veřejnosti, ale i ke komunitě neslyšících.

Informovat o tom, že akce, na kterou zajišťujeme tlumočení proběhne, považujeme za nedílnost součást naší služby, proto:

  • sdílíme informace o veřejných přístupných akcích na kterých se podílíme na sociálních sítích,

  • příležitostně o plánovaných akcích či realizovaných projektech informujeme na svých kanály jako jsou webové stránky a Facebook ,

  • posíláme informace o aktuálních projektech na náš mailing list, kde jsou všechny významné organizace osob se sluchovým postižením, které informace šíří dál,

  • posíláme měsíční newsletter, který odebírají jednotlivci i organizace i mimo komunitu, kde informujeme, na jakých přístupných akcích se podílíme a jaké projekty připravujeme.

    Jsme aktivní v komunitě neslyšících, účastníme se nejrůznějších akcích, jsme členy sdružující organizace osob se sluchovým postižením, proto nás členové komunity sledují a námi zveřejňované informace sdílejí.

Natáčení pozvánek v českém znakovém jazyce

Komunitu neslyšících uživatelů českého znakového jazyka je vhodné oslovit skrze videa v jejich mateřském jazyce. Takové pozvánky se netočí v ateliéru, ale v autentických nebo zajímavých prostředích a naši neslyšící zkušení kolegové sami vymyslí obsah videopozvánky na základně dostupných informací o akci. Potom si video sami vložíte na např. na Facebook nebo YouTube, přidáte krátký popisek v češtině a můžete sdílet, nebo rozeslat mailem. Také je možné takové video vložit pod QR kód na tištěný plakát k akci.

Informování směrem k většinové společnosti

Jaká opatření zavádíte, že máte novou sekci webu v českém znakovém jazyce, přednášku tlumočenou či opatřenou simultánním přepisem je ale vhodné informovat nejen komunitu neslyšících, ale i širokou veřejnost. Jaké komunikační potřeby neslyšící mají a proč jsou konkrétní služby potřeba je dobré informovat jednak v rámci osvěty, ale i proto, že i touto cestou se může dostat informace k lidem, kteří službu využijí, neboť o ní nevěděli.

Našim klientům proto např. pomůžeme sepsat osvětový článek, jako např. pro festival Jeden svět, který v sekci aktuality jeden takový má.